Samorząd Uczniowski

W naszej szkole działa Samorząd Uczniowski, którego członkami są wszyscy uczniowie szkoły, a reprezentanci tejże społeczności zostali wybrani w demokratycznych wyborach dnia 29 października 2017 r. spośród osób należących do samorządów klasowych. 

Przewodniczący:

Bruno Faliszewski

Zastępca przewodniczącego:

Ania Niedźwiecka oraz Karolina Trzpil

Opiekun samorządu szkolnego:

p. Dorota Szewczyk, Ewelina Flakiewicz, Aleksandra Pawelczyk

Nasze cele szczegółowe:

  1. Podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia działalności Szkoły.
  2. Uczenie samorządności i aktywności na forum szkoły i poza nią.
  3. Uczenie demokratycznych form współżycia.
  4. Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych.
  5. Uczenie się odpowiedzialności moralnej, rozumienie odrębności przekonań, tolerancji.
  6. Rozwijanie modelu ucznia aktywnego i odpowiedzialnego.
  7. Realizowanie zadań związanych z edukacją społeczną, zdrowotną, regionalną i ekologiczną.
Do naszych zadań należy:
 
  1. Reprezentowanie ogółu uczniów Szkoły Podstawowej nr 141 w Łodzi.
  2. Obrona praw i godności poszczególnych uczniów oraz całych zespołów klasowych.
  3. Czynne uczestniczenie w życiu szkoły – współtworzenie obowiązujących zasad, współudział w realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły.
  4. Pobudzanie i organizowanie różnych form aktywności uczniów na rzecz wspomagania realizacji  celów i zadań szkoły  oraz  własnych zainteresowań.
  5. Organizowanie pomocy dla uczniów będących w trudnej sytuacji losowej lub mających trudności w nauce.
  6. Organizacja i udział w akcjach charytatywnych.
  7. Angażowanie uczniów do wykonania niezbędnych prac na rzecz klasy, szkoły, środowiska.
  8. Pomoc w organizacji uroczystości szkolnych. 

Do czego mamy prawo? Możemy przedstawiać radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:

  1. prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami;
  2. prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;
  3. prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;
  4. prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej;
  5. prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem;
  6. prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.